Alexandra oldala
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Hányan voltatok itt?
Indulás: 2006-03-18
 
Hányan vagytok itt?:)
látogató olvassa a lapot.
 
For you:)
 
VB
Ki nyeri idén a VB-t?

Fernando Alonso
Kimi Raikkönen
Felipe Massa
Nick Heidfeld
Robert Kubica
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
McLaren Mercedes

McLaren Mercedes

Csapatfőnök: Ron Dennis
Ügyvezető igazgató: Martin Whitmarsh
Sportigazgató: Norbert Haug
Vezető tervező: Neil Oatley

Versenyzők:

Kimi Raikkönen
Juan Pablo Montoya

Tesztpilóta:
 
Pedro de la Rosa

A McLaren istállót Bruce McLaren alapította, aki 1937. augusztus 30.-án látta meg a napvilágot Új-Zélandon, Auckland városában. McLaren az 1950-es évek közepén versenyezni kezdett hazájában. 1958-ban már Európában száguldozott és győzelmet aratott egy Formula 2-es futamon. F1-es bemutatkozására egy Cooper volánja mögött ’59-ben került sor. Folyamatosan a pontszerzők között ért célba, az évad utolsó versenyén, Sebringben pedig megszerezte pályafutása első Formula 1-es győzelmét. Bruce McLaren 22 évesen a sportág történetének legfiatalabb futamgyőztese lett. Rekordja hosszú ideig fennállt, hiszen annak megdöntésére a 2003-as Magyar Nagydíjig kellett várni, amikoris Fernando Alonso 21 évesen ért elsőként célba. 1960-ban Jack Brabham mögött a második számú pilóta szerepét töltötte be, de a következő évben már ő volt csapata első számú versenyzője, mert Brabham vette a kalapját, és távozott. Néhány eredménytelen év következett, majd McLaren úgy döntött, hogy megalapítja saját istállóját. A csapat a Bruce Mclaren Motor Racing Ltd. nevet kapta, és saját konstrukciókat gyártott. Technikai tudásának köszönhetően McLaren hamar felvirágoztatta vállalkozását.

Első F1-es karosszériáját Robin Herd tervezte és építette meg 1966-ban. Balszerencséjére ez volt a háromliteres erőforrások első szezonja, így a McLaren által használt olasz Serenissima és a túlsúlyos Ford motorok gyengének bizonyultak. A ’66-os Brit Nagydíjon a csapatvezető szerezte meg az első pontot az istálló számára, amikor a tizenharmadik helyről indulva a hatodik helyen ért célba. A Herd által tervezett M7-es, amely a Ford Cosworth legendás DFV erőforrásával volt felvértezve, igazi szenzációnak bizonyult. A McLaren megszerezte első futamgyőzelmét a Bajnokok Versenyén, Bruce révén. Denny Hulme 1968-ban csatlakozott az alakulathoz, így a McLaren-Hulme pilótakettős indult harcba a világbajnoki címért, melyet végül Graham Hill nyert el, az idény utolsó futamán.

Észak-Amerikában, a CanAm sportkocsiszériában a McLaren igazi nagyhatalom volt, de sajnos 1970. júniusában Bruce McLaren halálos balesetet szenvedett, amikor egy CanAm autót tesztelt Goodwoodban. A csapat folytatta a munkát, és az M7-es is jónak bizonyult, az igazi áttörést azonban az M23-as modell hozta, amely Denny Hulme és Peter Revson irányításával három futamot nyert az 1973-as bajnoki sorozatban. A McLaren csapat első konstruktőri világbajnoki címét 1974-ben nyerte amikor leigazolták Emerson Fittipaldit a Lotustól. Három győzelem, és jónéhány pontszerző hely szükségeltetett az első komoly sikerhez. A diadalmenetet a következő évben nem sikerült megismételniük, mert Niki Lauda és a Ferrari erősebbnek bizonyult. Az év végén Fittipaldi távozott, helyére pedig James Hunt érkezett a McLarenhez. Egy igazi drámai szezon volt a következő. Hunt egy pont előnnyel elhódította az egyéni vb-címet, míg a konstruktőrök serlege a Ferrarié lett. ’77-ben Hunt háromszor győzött, mégsem tudta megvédeni bajnoki címét.

Az újabb sikerek akkor kezdtek szálingózni, amikor Teddy Mayer csapatfőnök eladta az istálló egy részét Ron Dennisnek, aki ekkoriban a Project Four Formula 2-es istálló vezetője volt. Dennis magával hozta vezető tervezőjét, John Barnardot is, aki létrehozta a Formula 1 történetének egyik legklasszikusabb modelljét, a szénszálas technológiával készült MP4-est. Igaz, hogy a csapat 1983-ban csak szenvedett a normál motorokkal a turbókkal ellenében, de a TAG névre keresztelt Porsche erőforrások teljesítménye bíztató volt.

1984-re Dennis szerződtette Alain Prostot, és mivel Niki Lauda is a McLaren szolgálatában állt, minden adott volt ahhoz, hogy nagyszerű eredményeket érjenek el. Prost és Lauda domináltak első közös évükben. Prost hét, míg Lauda öt győzelmet aratott. A világbajnoki cím az osztrák pilótáé lett, aki sporttörténelmet írt, hisz 72 pont - 71,5 pont arányban hódította el a titulust, ez pedig máig a legkisebb előnynek számít. A francia a következő idényben visszavágott és világbajnok lett, a McLarennel egyetemben. ’86-ban is győzött, de ekkor a Williams-Honda-Mansell-Piquet összetétel igencsak erősnek bizonyult. Az 1988-as szezon a McLaren fennállásának legsikeresebb éve volt. Alain Prost, Ayrton Senna és a Honda motorok 16 versenyből 15-öt megnyertek, a szezon végén pedig Senna világbajnok lett. 1989-ben Prostnak kedvezett a szerencse, a két nagyágyú azonban nem fért meg egymás mellett, így Prost a sorozatos nézeteltérések miatt a Ferrarihoz szerződött. Senna ekkor két egymást követő évben is bajnok lett, a Honda ennek ellenére úgy döntött, hogy kivonul a Formula 1-ből. A McLaren Ford motorokkal versenyzett tovább, melyek roppant erőtlennek bizonyultak. Senna 1993-ban még szerzett öt győzelmet, majd úgy döntött, hogy aláír a Williamshez.

A Ford erőforrásokat 1994-ben a Peugeot motorok váltották fel a McLarennél, de ezzel sem sikerült győzelmet szerezniük. 1995-ben aláírtak egy motorszállítói szerződést a nagy visszatérésre készülő Mercedes-Benzzel, és ez a partnerkapcsolat napjainkban is tart. A soron következő diadalra két évet kellett várniuk. David Coulthard az 1997-es Ausztrál Nagydíjon megtörte a jeget, és győzni tudott. Később az Olasz Nagydíjon, Monzában is elsőként haladt át a kockás zászló alatt. A csapat erős volt, de a Mercedes motorjai megbízhatatlannak bizonyultak. Coulthard és Hakkinen akár több győzelmet is arathattak volna, ha nem hagyja cserben őket oly sokszor a technika. Hakkinen a szezon utolsó futamán, a jerezi Európa Nagydíjon aratta pályafutása első győzelmét, így az évet a McLaren három futamgyőzelemmel fejezte be.

Az 1998-as szezon ismét a sikereké lett. A McLaren kettőse az idénynyitó futamtól kezdve uralta a mezőnyt, és az első hat versenyből ötöt meg is nyertek. Csak a Ferrari és Michael Schumacher tudott lépést tartani a modernkori Ezüstnyilakkal, de a német pilóta sem tudta megállítani azokat. Hakkinen lett az egyéni világbajnok, a McLaren pedig a konstruktőrök bajnoka. 1999-ben is jó teljesítményt nyújtottak, azonban ebben az évben a Ferrari szerezte meg a konstruktőrök vb-címét, Mika Hakkinen viszont meg tudta védeni bajnoki titulusát.

A 2000-es évad elején a McLaren a Mercedes motorok gyengélkedése miatt nem volt a helyzet magaslatán. Coulthard második lett a Brazil Nagydíjon, azonban a légterelők nagyobbak voltak a megengedettnél az autóján, így diszkvalifikálták. Az első öt versenyen a Ferrari komoly előnyre tett szert, Mika Hakkinen pedig nem tudta felvenni a versenyt Michael Schumacherrel. Az évad végén a finn pilóta és a csapat is a második helyet tudta csak megszerezni. A következő idényben három futam szükségeltetett ahhoz, hogy a Wokingban letelepedett csapat rájöjjön: a Ferrari előnye óriási. A szezon közepéig Coulthard viaskodott Schumacherrel, de a német a Hungaroringen pontott tett az ügy végére, és eldöntötte az egyéni világbajnoki cím sorsát. A skót és a McLaren is a második helyen végzett. Hakkinen úgy döntött az idény végén, hogy kihagy egy szezont, és 2003-ban visszatér a versenyzéshez, azonban 2002-ben bejelentette, hogy befejezi Formula 1-es pályafutását. Helyére 2002-ben honfitársa, Kimi Raikkönen érkezett a Sauber Petronas csapatától. A McLaren a technika gyengélkedése miatt az utóbbi évek leggyengébb produkcióját nyújtotta 2002-ben, így csak a harmadik helyet tudták megszerezni a konstruktőrök bajnokságában.

A 2003-as szezont nagy elánnal kezdték a wokingiak. David Coulthard győzelemet aratott a szezon első futamán Ausztráliában, számára azonban nem termett több babér az évad hátralevő részében. Raikkönen Malajziában aratott győzelmet, mely pályafutása első F1-es diadala volt. A finn sem nyert több futamot, viszont folyamatosan az élmezőnyben fejezte be a versenyeket, és egészen a szezonzáró Japán Nagydíj végéig életben tudta tartani világbajnoki esélyeit. Schumachert végül nem sikerült legyőznie, azonban a pilóták pontversenyében elért második hely így is szép eredmény volt a fiatal versenyzőtől. A csapat a konstruktőrök bajnokságát 142 ponttal a harmadik helyen zárta, így hiába volt a nagyszerű szezonkezdet, nem tudták maguk mögé utasítani a BMW-Williams alakulatát. A gárda a 2002-es autó továbbfejlesztett változatával, az MP4-17D-vel versenyezte végig az évadot. Szezon közben be akarták vetni új modelljüket, az MP4-18-at is, az azonban megbízhatatlan volt. 2004-ben az MP4-19 kódjelű konstrukcióval vágtak neki a világbajnoki sorozat küzdelmeinek, félidőben azonban kénytelenek voltak átépíteni a kocsit, ami addig borzalmasan gyenge teljesítményt nyújtott. A fejlesztések meghozták a várt eredményeket, Raikkönen győzni tudott a Belga Nagydíjon, de a csapat így is csak ötödikként végzett a konstruktőri tabellán. David Coulthard az idény végén – kilenc hosszú esztendő után – távozott a csapattól, Ron Dennis a skót helyére Juan Pablo Montoyát szerződtette a nagy rivális BMW-Williamstől.

A csapat eredményei:

1966: Konstruktőrök bajnokságában 5., 3 ponttal
1967: Konstruktőrök bajnokságában 8., 1 ponttal
1968: Konstruktőrök bajnokságában 2., 51 ponttal
1969: Konstruktőrök bajnokságában 4., 40 ponttal
1970: Konstruktőrök bajnokságában 4., 35 ponttal
1971: Konstruktőrök bajnokságában 6., 10 ponttal
1972: Konstruktőrök bajnokságában 3., 47 ponttal
1973: Konstruktőrök bajnokságában 3., 58 ponttal
1974: A konstruktőrök világbajnoka 73 ponttal
1975: Konstruktőrök bajnokságában 3., 53 ponttal
1976: Konstruktőrök bajnokságában 2., 74 ponttal
1977: Konstruktőrök bajnokságában 3., 60 ponttal
1978: Konstruktőrök bajnokságában 8., 15 ponttal
1979: Konstruktőrök bajnokságában 7., 15 ponttal
1980: Konstruktőrök bajnokságában 7., 11 ponttal
1981: Konstruktőrök bajnokságában 6., 28 ponttal
1982: Konstruktőrök bajnokságában 2., 69 ponttal
1983: Konstruktőrök bajnokságában 5., 34 ponttal
1984: A konstruktőrök világbajnoka 143,5 ponttal
1985: A konstruktőrök világbajnoka 90 ponttal
1986: Konstruktőrök bajnokságában 2., 96 ponttal
1987: Konstruktőrök bajnokságában 2., 76 ponttal
1988: A konstruktőrök világbajnoka 199 ponttal
1989: A konstruktőrök világbajnoka 141 ponttal
1990: A konstruktőrök világbajnoka 121 ponttal
1991: A konstruktőrök világbajnoka 139 ponttal
1992: Konstruktőrök bajnokságában 2., 99 ponttal
1993: Konstruktőrök bajnokságában 2., 84 ponttal
1994: Konstruktőrök bajnokságában 4., 42 ponttal
1995: Konstruktőrök bajnokságában 4., 30 ponttal
1996: Konstruktőrök bajnokságában 4., 49 ponttal
1997: Konstruktőrök bajnokságában 4., 63 ponttal
1998: A konstruktőrök világbajnoka 156 ponttal
1999: Konstruktőrök bajnokságában 2., 124 ponttal
2000: Konstruktőrök bajnokságában 2., 152 ponttal
2001: Konstruktőrök bajnokságában 2., 102 ponttal
2002: Konstruktőrök bajnokságában 3., 65 ponttal
2003: Konstruktőrök bajnokságában 3., 142 ponttal
2004: Konstruktőrök bajnokságában 5., 69 ponttal
2005: Konstruktőrök bajnokságában 2., 182 ponttal

Egyéni világbajnokok:

1974: Emerson Fittipaldi
1976: James Hunt
1984: Niki Lauda
1985: Alain Prost
1986: Alain Prost
1988: Ayrton Senna
1989: Alain Prost
1990: Ayrton Senna
1991: Ayrton Senna
1998: Mika Hakkinen
1999: Mika Hakkinen

 
Óra
 
Naptár
2025. Január
HKSCPSV
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Névnapköszöntő
 
Következő futam

 

 
a maradék idő...

 

 

 

 
 
.
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Linkek
 
Forma-1
 
Pályák
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?