
Panasonic Toyota Racing
Csapatfnk: Tsutomu Tomita gyvezet igazgat: Toshiro Kurusu Technikai igazgat (karosszria): Mike Gascoyne Technikai igazgat (motor): Luca Marmorini Vezet tervez: Gustav Brunner Csapatmenedzser: Ange Pasquali
Versenyzk: Jarno Trulli Ralf Schumacher
Tesztpilta: Ricardo Zonta Olivier Panis
A vilg egyik legnagyobb autgyrtjnak szmt japn Toyota 1999 janurjban jelentette be, hogy rszt kvn venni a Formula 1-es vilgbajnoki sorozat kzdelmeiben. A csapat sszellt, s hossz tv terveik kztt szerepel a konstruktrk s a piltk vilgbajnoki cmnek elhdtsa egyarnt. A Toyotnak mindene megvan, ami a sikerhez szksges. Pnz, erforrsok, szakrtelem, gy mr csak a megfelel tapasztalatokat kell begyjtenik ahhoz, hogy eredmnyes legyen a Formula 1-es projekt.
A csapat alaptsakor a vezetk gy dntttek, hogy hzon bell ptik meg a karosszrit s a motort is, gy az anyacg minden erforrst az alakulat rendelkezsre bocstotta annak rdekben, hogy a lehet legjobb eredmnyeket rjk el.
Az els Formula 1-es modellt 2001. mrcius 23.-n mutattk be a dl-franciaorszgi Paul Ricard plyn. Ezt az esemnyt egyves tesztsorozat kvette, melynek keretein bell Mika Salo s Allan McNish szinte minden versenyplyn teszteltk az autt, hogy minl tbb adatot gyjtsenek be a fejlesztsekhez. 2002-ben a meznyben is bemutatkoztak, nem kis meglepetst okozva, hisz Salo mr az els futamon, Melbourne-ben megszerezte a Toyota els vilgbajnoki pontjt.
Salo s McNish j munkt vgeztek, a csapat a konstruktrk kztt az utols helyen zrt, de mr tanulvkben is kpesek voltak kt pont megszerzsre. Taln ha a TF102-es megbzhatsga valamivel jobb, eredmnyesebben is szerepelhettek volna. Az v vge eltt nem sokkal a csapatvezets gy dnttt, hogy 2003-ban nem tartanak ignyt a kt versenyz szolglataira. Helykre Olivier Panist s Cristiano da Mattt szerzdtettk. A francia vetern a BAR-tl rkezett, a brazil pedig a CART sorozat bajnoka volt.
Panis tapasztalatot, da Matta pedig fiatalos lendletet vitt magval az istllhoz. Ketten egytt 16 pontot szereztek a TF103 kdjel versenygppel, ami a konstruktrk bajnoksgnak nyolcadik helyre volt elegend a szezon vgn. A pros 2004-ben is egytt maradt. A grdhoz az elz idny vgn csatlakozott Mike Gascoyne, aki korbban a Renault F1 Team technikai igazgatja volt. Da Mattt a Magyar Nagydj eltt vratlanul menesztettk, s ettl fogva nagy jvs-mens volt a versenyzi posztokon. A csapat vgl 9 ponttal a konstruktri tabella nyolcadik helyn zrt. Az egyik idei pilta, Jarno Trulli a 2004-es vad utols kt versenyn mr rajthoz llhatott a Toyota szneiben, mg a msik j szerzemny, Ralf Schumacher csak Melbourne-ben teheti meg ugyanezt.
A korbbi futamgyztesektl s a Gascoyne vezette tervezcsapattl a japnok nem titkoltan dobogs helyezseket, alkalomadtn futamgyzelmeket vrnak.
A csapat eredmnyei:
2002: Konstruktrk bajnoksgban 10., 2 ponttal 2003: Konstruktrk bajnoksgban 8., 16 ponttal 2004: Konstruktrk bajnoksgban 8., 9 ponttal 2005: Konstruktrk bajnoksgban 4., 88 ponttal |