Panasonic Toyota Racing
Csapatfőnök: Tsutomu Tomita Ügyvezető igazgató: Toshiro Kurusu Technikai igazgató (karosszéria): Mike Gascoyne Technikai igazgató (motor): Luca Marmorini Vezető tervező: Gustav Brunner Csapatmenedzser: Ange Pasquali
Versenyzők: Jarno Trulli Ralf Schumacher
Tesztpilóta: Ricardo Zonta Olivier Panis
A világ egyik legnagyobb autógyártójának számító japán Toyota 1999 januárjában jelentette be, hogy részt kíván venni a Formula 1-es világbajnoki sorozat küzdelmeiben. A csapat összeállt, és hosszú távú terveik között szerepel a konstruktőrök és a pilóták világbajnoki címének elhódítása egyaránt. A Toyotának mindene megvan, ami a sikerhez szükséges. Pénz, erőforrások, szakértelem, így már csak a megfelelő tapasztalatokat kell begyűjteniük ahhoz, hogy eredményes legyen a Formula 1-es projekt.
A csapat alapításakor a vezetők úgy döntöttek, hogy házon belül építik meg a karosszériát és a motort is, így az anyacég minden erőforrását az alakulat rendelkezésére bocsátotta annak érdekében, hogy a lehető legjobb eredményeket érjék el.
Az első Formula 1-es modellt 2001. március 23.-án mutatták be a dél-franciaországi Paul Ricard pályán. Ezt az eseményt egyéves tesztsorozat követte, melynek keretein belül Mika Salo és Allan McNish szinte minden versenypályán tesztelték az autót, hogy minél több adatot gyűjtsenek be a fejlesztésekhez. 2002-ben a mezőnyben is bemutatkoztak, nem kis meglepetést okozva, hisz Salo már az első futamon, Melbourne-ben megszerezte a Toyota első világbajnoki pontját.
Salo és McNish jó munkát végeztek, a csapat a konstruktőrök között az utolsó helyen zárt, de már tanulóévükben is képesek voltak két pont megszerzésére. Talán ha a TF102-es megbízhatósága valamivel jobb, eredményesebben is szerepelhettek volna. Az év vége előtt nem sokkal a csapatvezetés úgy döntött, hogy 2003-ban nem tartanak igényt a két versenyző szolgálataira. Helyükre Olivier Panist és Cristiano da Mattát szerződtették. A francia veterán a BAR-tól érkezett, a brazil pedig a CART sorozat bajnoka volt.
Panis tapasztalatot, da Matta pedig fiatalos lendületet vitt magával az istállóhoz. Ketten együtt 16 pontot szereztek a TF103 kódjelű versenygéppel, ami a konstruktőrök bajnokságának nyolcadik helyére volt elegendő a szezon végén. A páros 2004-ben is együtt maradt. A gárdához az előző idény végén csatlakozott Mike Gascoyne, aki korábban a Renault F1 Team technikai igazgatója volt. Da Mattát a Magyar Nagydíj előtt váratlanul menesztették, s ettől fogva nagy jövés-menés volt a versenyzői posztokon. A csapat végül 9 ponttal a konstruktőri tabella nyolcadik helyén zárt. Az egyik idei pilóta, Jarno Trulli a 2004-es évad utolsó két versenyén már rajthoz állhatott a Toyota színeiben, míg a másik új szerzemény, Ralf Schumacher csak Melbourne-ben teheti meg ugyanezt.
A korábbi futamgyőztesektől és a Gascoyne vezette tervezőcsapattól a japánok nem titkoltan dobogós helyezéseket, alkalomadtán futamgyőzelmeket várnak.
A csapat eredményei:
2002: Konstruktőrök bajnokságában 10., 2 ponttal 2003: Konstruktőrök bajnokságában 8., 16 ponttal 2004: Konstruktőrök bajnokságában 8., 9 ponttal 2005: Konstruktőrök bajnokságában 4., 88 ponttal |